Rewitalizacja Hali Targowej w Gdańsku
Biuro prasowe

Apsys: Hala Targowa w Gdańsku przyniesie nową energię w sercu miasta

Lista przynależnych kategorii publikacji

Małgorzata Pryśko-Grobelna

PR Manager

Inntu

Wiktoria Molenda

Marketing Manager

Apsys Polska

Oferta kulinarna gdańskiej Hali Targowej nabiera docelowego kształtu. Firma Apsys Polska, odpowiedzialna za rewitalizację obiektu, niemal zakończyła proces leasingowy. W 2026 roku w samym centrum historycznego Śródmieścia Gdańska, otworzy się przestrzeń łącząca różnorodne formaty gastronomiczne i handlowe – od autorskich restauracji, przez bogatą ofertę kulinarną, po strefę sprzedaży świeżych produktów.

Hasło przewodnie Hali Targowej – „All around food” – najlepiej oddaje ducha tego miejsca: otwartość, różnorodność smaków i stylów, które spotykają się pod jednym dachem. Hala wraca do swoich korzeni, znów stając się przestrzenią, w której jedzenie nie tylko smakuje, ale też łączy i inspiruje.

Strategia leasingowa: różnorodność doświadczeń i przemyślany dobór marek

Po zakończeniu prac na trzech poziomach Hali funkcjonować będą starannie wyselekcjonowane koncepty gastronomiczne, zróżnicowane pod względem charakteru, formatu i atmosfery. Proces leasingowy Hali Targowej został oparty na precyzyjnie opracowanej strategii, w której najważniejszy był świadomy dobór najemców, którzy zapewnią różnorodność doświadczeń kulinarnych.

Celem było przede wszystkim stworzenie spójnej, ale zróżnicowanej oferty, odpowiadającej na różne potrzeby i sposoby spędzania czasu. Na poziomie -1 znajdą się stoiska ze świeżymi produktami spożywczymi – to kontynuacja historycznej funkcji handlowej Hali. W ciągu dnia będzie to przestrzeń zakupów, a wieczorem miejsce wydarzeń kulturalnych z barem serwującym przekąski i potrawy przygotowywane z produktów oferowanych przez najemców.

Parter Hali to jej serce – tętniąca życiem przestrzeń, zaprojektowana z myślą o szybkich spotkaniach, miejskim rytmie i różnorodnych smakach. Znajdzie się tu kilkanaście punktów gastronomicznych z kuchniami świata oraz dwa bary.

Na piętrze powstanie strefa restauracji z obsługą kelnerską, idealna na rodzinny obiad lub biznesowy lunch. Taki układ tworzy naturalny rytm miejsca – od spontanicznej energii po spokojne rozmowy przy stole.

Zespół Apsys Polska świadomie łączy rozpoznawalne marki z autorskimi konceptami oraz lokalnymi przedsiębiorcami, co nadaje miejscu unikalny charakter. W ofercie pojawią się smaki azjatyckie, włoskie i polskie w nowoczesnym wydaniu, co odpowiada preferencjom Polaków, które potwierdza raport Rynek Gastronomiczny w Polsce 2025. Równie ważne są autentyczność i jakość, dlatego do Hali zaproszono restauratorów, którzy rozumieją specyfikę tego miejsca i jego historię.

– Tym, co wyróżnia tenant mix Hali, jest unikalne połączenie autorskich restauracji, konceptów kuchni ulicznych oraz tradycyjnej części handlowej w jednej, spójnie zaprojektowanej przestrzeni – podkreśla Magdalena Grzyb z działu leasingu Apsys Polska. – Duży nacisk położyliśmy na obecność marek lokalnych, które nadają temu miejscu autentyczność.

Katarzyna Orpel, również z działu leasingu Apsys Polska, dodaje, że Hala nie powiela znanych schematów:

– To nie jest klasyczny food hall ani strefa restauracyjna. Tworzymy zróżnicowaną strukturę funkcjonalną, w której każdy najemca ma swoje unikalne miejsce. Efekt finalny będzie naprawdę wyjątkowy na polskim rynku.

Znane nazwiska i nowe formaty

Na pierwszym piętrze Hali powstaną cztery restauracje. Wśród nich znajdzie się koncept stworzony przez Kubę Wojewódzkiego i Dawida Kwidzińskiego – „Marzyciele”. Obok niego zadebiutuje Alticcio, restauracja w klimacie włoskiej Dolce Vita lat 60., stworzona przez twórczynie warszawskiej Sobremesy. Do grona najemców dołączy również Seafood Station, marka obecna już w Sopocie i Warszawie, która zaprezentuje aż trzy różne odsłony swojej oferty na każdym z poziomów Hali – od Seafood Station BISTRO & Oyster Bar na piętrze, przez Seafood Shack by Seafood Station na parterze, po stoisko handlowe Seafood Station Deli.

W Hali zadebiutuje wiele konceptów, które dotąd nie były obecne w Trójmieście, m.in. Mango Rice & Noodle z kuchnią chińską, tajski Tuk Tuk, wietnamski Vietlabb, Pitagoras z kuchnią grecką czy meksykański El Patron. Jednocześnie ważną rolę odegrają lokalni przedsiębiorcy jak cukiernia UMAM czy nalewki Wiśniewski.

Oferta Hali została zaprojektowana tak, aby odpowiadać na potrzeby zarówno mieszkańców, jak i turystów. Ma być miejscem kompleksowym, otwartym i różnorodnym.

Inwestycja w tożsamość miasta

Wyjątkowość tej historycznej przestrzeni doceniają najemcy. Są oni świadomi wyzwań, jakie niosą ze sobą m.in. ograniczenia architektoniczne, ale doceniają to, że projekt odnowionej Hali przygotowała renomowana pracownia architektoniczna Boris Kudlička with Partners. Jak podkreśla zespół Apsys, współpraca z najemcami nie kończy się na podpisaniu umów. Inwestor wspiera partnerów na każdym etapie procesu – od dopasowania koncepcji do specyfiki Hali, po marketing i wydarzenia kulturalne.

Projekt Hali Targowej to nie tylko inwestycja w gastronomię, ale także w tożsamość miasta.

– Dla wielu trójmiejskich najemców to miejsce ma szczególne znaczenie i towarzyszyło ich rodzinom od pokoleń – podsumowuje Magdalena Grzyb. – Dzięki takim relacjom Hala ma szansę stać się wyjątkowym punktem na kulinarnej i kulturalnej mapie Gdańska, o czym przekonamy się już latem 2026 r.

Załączniki

Tak będzie wyglądać zrewitalizowana Hala Targowa.jpg

Tak będzie wyglądać zrewitalizowana Hala Targowa

jpg 355,9 kB
Pobierz plik
Hala Targowa w nowej odsłonie - 3 poziomy doświadczeń kulinarnych.jpg

Hala Targowa w nowej odsłonie - 3 poziomy doświadczeń kulinarnych

jpg 272,8 kB
Pobierz plik
Nowa idea Hali Targowej została oparta na haśle „All around food.jpg

Nowa idea Hali Targowej została oparta na haśle „All around food

jpg 351,0 kB
Pobierz plik