Zmiany cen w GreenWay: podwyżki znacznie mniejsze niż średni wzrost cen energii
Od 1 listopada ceny ładowania samochodów w sieci GreenWay Polska będą wyższe średnio o 20%. Spółka aktualizuje cennik z powodu wzrostu kosztów energii elektrycznej oraz wysokiej inflacji, która radykalnie podnosi koszty funkcjonowania sieci ładowania. Na dotychczasowym poziomie pozostaną miesięczne opłaty abonamentowe, które pozwalają na znaczące obniżenie kosztów usług ładowania w przypadku częstego korzystania z sieci GreenWay. Zmianie nie ulegną także limity czasu i wysokości opłat za postój przy ładowarkach.
Energia elektryczna wykorzystywana w sieci GreenWay pozyskiwana jest w oparciu o długoterminowe kontrakty z dostawcami zielonej energii. Umowy te dotyczą jednak mniej niż 50% wykorzystywanego wolumenu. W pozostałej części koszt energii wynika z refaktur otrzymywanych od właścicieli obiektów, przy których stoją stacje GreenWay.
- Wraz z wygasającymi „starymi” kontraktami, rośnie udział energii refakturowanej nam po aktualnych, bardzo wysokich cenach - komentuje Rafał Czyżewski, Prezes GreenWay Polska. - Dalsze utrzymanie stawek nie uwzględniających wzrostu cen energii oraz wysokiej inflacji nie jest już możliwe i odbiłoby się negatywnie na naszej działalności.
Przez ostatnie dwa lata, średnie ceny energii na giełdzie wzrosły w Polsce aż o 260%. W porównaniu z rokiem ubiegłym, ceny te przeciętnie są wyższe o blisko 100%.
W zależności od typu i mocy ładowarek oraz wybranego planu cenowego, opłaty za usługi ładowania w sieci GreenWay będą wyższe od 29 do 44 groszy za kWh. Średni wzrost jest więc na poziomie 20%, przy czym nie ulegną zmianie stawki miesięcznych abonamentów dla klientów regularnie korzystających z usług ładowania w największej sieci ładowarek w Polsce. Przejście na abonament opłaca się już przy ładowaniu z sieci około 65 kWh miesięcznie. Stawki za usługi ładowania w planach abonamentowych pozostają w dalszym ciągu bardzo atrakcyjną ofertą na rynku.
- Wprowadzane przez nas podwyżki w niewielkim tylko stopniu rekompensują wzrost kosztów – dodaje Rafał Czyżewski. - Przygotowywane regulacje rządowe wprowadzające maksymalne ceny dla odbiorców indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw na pewno pozwolą na ograniczenie wzrostów kosztów korzystania z pojazdów elektrycznych przy ich ładowaniu w domu lub w miejscu pracy. Z naszej perspektywy nie będą miały tak dużego znaczenia, gdyż bardzo duża cześć energii jest na nas refakturowana przez podmioty, których te regulacje nie będą dotyczyły. Trzeba jednocześnie podkreślić, że pomimo ogólnych wzrostów kosztów energii, w dalszym ciągu korzystanie z samochodu elektrycznego jest znacznie tańszą alternatywą w porównaniu do pojazdu spalinowego.
Link do nowego cennika (cennik ważny od 1 listopada 2022): https://data.greenway.sk/clientzone/pl/GWP_pricelist_PL.pdf
- Marcin Popiel
- PR Manager
- marcin.popiel@inntu.pl
- 608417487
- Inn|tu
- Łukasz Lewandowski
- Koordynator EV Klub Polska
- lukasz.lewandowski@evklub.pl
- +48 736 846 632
- EV Klub Polska
- Alina Geniusz-Siuchnińska
- PR Manager
- alina.geniusz@inntu.pl
- 531 15 00 22
- Inntu Agencja marketingowa
- Samanta Piernicka
- Marketing Specialist
- samanta.piernicka@greenwaypolska.pl
- 519 580 717
- GreenWay Polska